Optymalizacja procesów IT
Optymalizacja procesów biznesowych to działanie polegające na przejmowaniu dotychczasowych procesów biznesowych i optymalizowaniu ich pod kątem wydajności. Ogólną ideą jest zwiększenie wydajności - jednak sposób, w jaki to robimy, może się istotnie różnić.
Optymalizacja procesów biznesowych jest jednym z ostatnich kroków w zarządzaniu procesami biznesowymi – metodologii, która zaleca ciągłą ponowną ocenę i doskonalenie procesów. Aby to zadziałało, powinny już zostać wykonane pierwsze trzy kroki kluczowe dla każdej inicjatywy BPM. Konkretnie…
- Identyfikacja procesu – wybór procesu, nad którym chcesz popracować. W większości przypadków zwykle wybiera się procesy ważne dla firmy i są to kierowcy zysku. Jaki jest cel optymalizacji procesów biznesowych, jeśli nie ma to żadnego wpływu?
- Mapowanie procesów biznesowych – o ile nie ma zaplanowanego procesu, trudno będzie znaleźć potencjalne ulepszenia. Jeśli nie zdefiniowano jeszcze mapy procesu, można to zrobić, tworząc schemat za pomocą papieru i ołówka, lub korzystając z oprogramowania workflow.
- Analiza procesu biznesowego - Zanim rozpoczęte będzie ulepszanie procesów biznesowych, najpierw należy przeanalizować każdy krok. Sama analiza może być bardzo prosta, z pewnymi oczywistymi potencjalnymi zmianami lub nieco trudniejszymi, jeśli problem nie jest zbyt oczywisty. W tym drugim przypadku można użyć niektórych narzędzi do doskonalenia procesów biznesowych w celu znalezienia nieefektywności.
Nasze usługi dotyczą optymalizacji procesów biznesowych przy wykorzystywaniu dostępnych technologii IT. Upraszczamy i automatyzujemy procesy biznesowe, które nie muszą być słabym ogniwem, wąskim gardłem lub zajmować zbyt wiele czasu – o ile jest to wykonalne przy dostępnie do technologii IT, na którą może sobie pozwolić klient.