Systemy CRM
System zarządzania relacjami z klientami (z ang. Customer Relationship Management, CRM) automatyzuje i wspomaga procesy na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania oraz utrzymania (obsługi) klienta.
System CRM jest odpowiedni dla przedsiębiorstw, które chcą umocnić swoją więź z klientem. System zbiera wszelkie informacje o klientach na podstawie wymienionej korespondencji, zaangażowania klienta w projekty, feedback oraz informacje wprowadzone manualnie. Na tej podstawie można stworzyć profil klienta oraz odpowiednio do niego dotrzeć, oferować mu bardziej spersonalizowane oferty, nawiązać odpowiedni system komunikacji oraz wpasować się w jego potrzeby.
Zarządzanie klientami opiera się na kilku bazowych filarach.
Co potrafi typowy system CRM?
- Umożliwia szybki dostęp do danych teleadresowych klienta - firmy oraz pracowników.
- Umożliwia szybkie nawiązanie kontaktu z klientem przez wiadomości wewnętrzne systemu, wiadomości e-mail, wiadomości SMS oraz inne zintegrowane narzędzia komunikacyjne.
- Archiwizuje całą korespondencję wymienioną z klientem umożliwiając referencję do starszych wiadomości oraz budując jego profil.
- Pozwala na tworzenie, nadzorowanie i aktualizację projektów, kamieni milowych, zadań.
- Zachowuje historię zmian poszczególnych elementów systemu (np. zadanie zaktualizowane 5 razy – system zachowa 5 kopii tego zadania, aby mieć wgląd do starszych wersji danego elementu).
- Umożliwia rozliczanie się z klientem za pomocą automatycznie lub ręcznie wystawianych faktur VAT (za wyznaczone zadania lub rekordy wprowadzane manualnie).
- Pozwala na interakcję klienta; klient może:
- tworzyć nowe projekty, kamienie milowe oraz zadania,
- śledzić aktualny status zadań,
- ponaglać wykonywanie zadań,
- ustawić status, priorytet i kolejność zleconych zadań,
- kontaktować się z obsługą w dowolnej sprawie załączając do wiadomości dowolne załączniki,
- zmieniać dane firmowe oraz dane pracowników,
- ustalać poziom uprawnień dla pracowników firmy,
- przesłać żądanie faktury VAT, przeglądać oraz drukować je z możliwością zapłaty on-line przez zintegrowany system postności lub rzez automatycznie wygenerowany druk przelewu/wpłaty.
- Narzuca obowiązek przypisania co najmniej jednej odpowiedzialnej osoby za każdy element systemu (klienta, projektu, kamienia milowego, zadania itp.) w każdym stanie tego elementu.
- Udostępnia wszystkim pracownikom firmy używającym CRM dokładnej informacji tak, aby mogli szybko odpowiedzieć na pytania klientów wraz z udostępnieniem opisów, dokumentacji, zdjęć, umów, formularzy, regulaminów, danych technicznych itp.
- I wiele innych…
Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz systemu CMS? Spójrz proszę na poniższe pytania:
- Czy potrafię szybko i wyczerpująco odpowiedzieć na pytanie klienta?
- Czy potrafię rozwiązać problem klienta?
- Czy potrafię przedstawić klientowi atrakcyjną ofertę?
- Czy potrafię szybko przygotować wszelkie niezbędne dokumenty do zawarcia transakcji?
Jeśli na którekolwiek z pytań Twoja odpowiedź to „nie” to pierwszy znak, że potrzebujesz systemu CRM.
Jeśli Twoja firma boryka się z takimi lub innymi problemami w zakresie obsługi klientów, zachęcamy do kontaktu z nami – wiele problemów może być rozwiązanych progresywnie przez używanie systemu CRM.